Site Overlay

Historia popularności jazdy Toyota Celica Rally

Celica jest jednym z najbardziej popularnych i czczonych modeli w historii Toyoty. Została wprowadzona na rynek w roku 1971 i podczas swojej dziesięcioletniej działalności była napędzana przez modele czterocylindrowe, V-6, V-8, a nawet silnik hybrydowy. Celica została ostatecznie wycofana z produkcji w 1986 roku, ale wywarła trwały wpływ na świat motoryzacji. Celica była natychmiastowym hitem i odniosła wielki sukces na japońskim rynku krajowym. Była również eksportowana do wielu krajów, w tym do Stanów Zjednoczonych, Australii, Nowej Zelandii, Indonezji, Malezji, Singapuru i RPA.

Skrzynia biegów w samochodzie do jazdy Toyota Celica Rally

jazda toyota celica rally

Kiedy została wprowadzona na rynek, Celica miała pięciobiegową manualną skrzynię biegów. Była to prosta jednostka z dobrze wyważonym przełożeniem. Skrzynia biegów była trwała i niezawodna, a jej zmiana była łatwa. Z Celicą, osoba mogła łatwo przesunąć w górę i w dół przez wszystkie biegi. W roku modelowym 1983, Celica otrzymała zmieniony silnik i była teraz dostępna w dwóch wariantach, podstawowej Celicy i Celicy GTS. Wraz z nowym silnikiem, skrzynia biegów została unowocześniona do przekładni 5S-GE. Celica 5S-GE miała szersze przełożenie i nową funkcję blokowania na pierwszym biegu. Skrzynia biegów Celica 5S-GE była jednostką z pięciobiegową bramką umieszczoną pod kierownicą.

Wypróbuj sam legendarną jazdę toyota celica rally

Jazda toyota celica rally jest legenda i była jednym z najlepiej sprzedających się samochodów z Japonii. Była napędzana silnikiem rzędowym o pojemności 1,8 litra oraz silnikiem rzędowym o pojemności 2,0 litra. Wersja rajdowa samochodu była napędzana silnikiem 5S-GE. Samochód rajdowy podczas jazdy toyota celica rally miał maksymalną prędkość 178 km/h.