Lakier samochodowy jest powierzchnią bardzo wrażliwą, dodatkowo narażone jest na wszelakie uszkodzenie mechaniczne. Jest to główny powód powstania rozmaitych niewielkich uszkodzeń, z którymi na szczęście możemy sobie poradzić samodzielnie. Jedynie czego będziemy potrzebować to zaprawki lakierniczej.
Czym jest zaprawka lakiernicza?
W wielkim skrócie lakier zaprawkowy to niewielka ilość gotowego do użycia lakieru bazowego. Został on specjalnie przygotowany tak, aby można byłoby go aplikować na różnych powierzchniach karoserii takich, jak:
- tworzywa sztuczne- najczęściej z tego tworzywa są wykonane zderzaki, w niektórych samochodach również błotniki,
- blachy stalowe- wszystkie elementy blacharskie narażone na uszkodzenia lakieru pokroju błotnika, drzwi czy maski,
- blacha aluminiowa- w przypadku pojazdów w klasie premium są to maski oraz błotniki.
Wielu producentów swoje produkty sprzedaje w praktycznych opakowaniach, aby konsument nie miał problemów z nanoszeniem lakieru. Oto przyrządy dokładane do zaprawki lakierowej, na które decydują się kierowcy:
- pojemnik z atomizerem w postaci sprayu,
- sztyfty zwane również markerami,
- pojemnik z pędzelkiem.
Oczywiście nie możemy zapominać o specjalnych patyczkach umożliwiających punktową aplikację lakieru.
Kiedy warto zastosować lakier zaprawkowy?
Jak już wiadomo zaprawkę https://www.dlalakierni.pl/zaprawki-lakiernicze wykorzystuje się, do napraw miejscowych, czyli inaczej rzec biorąc w celu maskowania niezbyt pokaźnych ubytków. Jeżeli chodzi o praktykę, to lakier sprawdzi się w takich naprawach jak:
- zamaskowanie powstałych na lakierze odprysków,
- wypełnianie głębokich rys na lakierze sięgających lakieru podkładowego,
- zmniejszenie widoczności różnych obtarć na zderzaku.
Kompletnie inną formą zaprawki są preparaty występujące w postaci sprayu. Charakteryzują się wysoką pojemnością sięgającą od 400 do 500 ml. Dzięki temu jesteśmy w stanie zakryć większe uszkodzenia. Jednakże nigdy lakier w sprayu nie będzie w stanie zastąpić profesjonalnego malowania.