Wulkanizacja na ciepło cieszy się wśród kierowców coraz większym zainteresowaniem, dlatego też warto dowiedzieć się o niej nieco więcej. Najprościej rzecz mówiąc metoda ta polega na odtworzeniu brakujących elementów gumy ze specjalnej mieszanki. Odpowiedni fachowcy są w stanie przygotować gumę o maksymalnie zbliżonych właściwościach do bazowej gumy naszych opon.
Wulkanizacja na gorąco – co warto wiedzieć?
Wulkanizacja na gorąco wymaga sporego doświadczenie, dlatego też nie wszystkie warsztaty wulkanizacji oferują tego typu naprawy. W przypadku niewielkich przebić lepszym i szybszym rozwiązaniem jest wulkanizacja na zimo. Dzięki metodzie na ciepło można jednak poradzić sobie nawet z naprawianiem boków opon. Osoby, które nie wiedzą z jakiej metody skorzystać powinny zaczerpnąć fachowego doradztwa odpowiedniego specjalisty. Przy bardzo dużych uszkodzeniach jedynym rozwiązaniem może okazać się jedynie wymiana opon.
Bieżnikowanie opon – kompendium wiedzy
Jedną z najpopularniejszych form wulkanizacji jest tzw. bieżnikowanie opon. Metoda ta polega na odtworzeniu zużytego bieżnika poprzez nałożenie na niego całkowicie nowej warstwy gumy. Największą zaletą bieżnikowania jest to, że można skutecznie regenerować nawet bardzo mocno zużyte opony. Jedyną wadą bieżnikowania jest to, że technika ta sprawdzi się jedynie w przypadku specjalnie zaprojektowanych modeli.
Mobilne zestawy naprawcze
Jeżeli do uszkodzenia opony dojdzie w trakcie podróży, to można skorzystać z mobilnych zestawów naprawczych. Przenośne wulkanizatory pozwolą błyskawicznie załatać małe ubytki w oponie. Największym zainteresowaniem cieszą się płyny i paski uszczelniające, dzięki którym wymiana opon nie będzie potrzebna.